Kringeltappen.

Den här dagen har känts vääldigt lång. Först var jag på Telgeakuten kl. 10.00 imorse för att göra ett pricktest för att se vad det är för något jag kan vara allergisk mot. Hon testade alla de vanligaste sakerna, såsom gräs, pollen, katt, hund osv. Det visade sig att jag bara reagerade på gräset, det som innefattar, pollen, gråbo och liknande. Så det var ju skönt, men försvinner inte symptomen (min snoriga näsa:P) så får dem göra ett utökat allergitest.

Vet ni vad jag och Maria fick för oss att bli idag? Blodgivare. Så vi gick in på kringeltappen och anmälde oss, dem tog blodprov och om tre veckor ska jag dit och göra min första blodgivning. Förstod inte riktigt hur lite av min tid, kan påverka en annan människas hela liv.
Tycker det är någonting vi alla kan göra, vi förlorar ingenting på det, utan vi hjälper bara andra. Detta är helt gratis.
Bli blodgivare du också.



Den här bilden tog jag imorse från mitt köksfönster, ser lite läbbigt ut, visst?




Nej nu ska jag gå och hjälpa mamma med maten, snart kommer min käre storebror och hans tjej för att fira min lillebror i efterskott!

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Ida Engren

HEJ SÖTAN!

1. ja vill oxå bli blodgivare, ska nog bli det!

2. FAN ATT BJÖRN HAR TJEJ

3. vi får ses snart!

4. puyyyyyyyyysssssssss

2008-10-09 @ 16:26:46
URL: http://engren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0