Fredagsmys.

Efter jobbet igår åkte jag ner till min mäklare och lämnade in nyckeln inför visningen på söndag och måndag.

Det blev färska räkor och havskräftor till middag igår, såå gott!

Idag är det jobb mellan 14-21, innan dess ska jag städa klart här hemma och ta en promenad om jag hinner.

Än finns det hopp om mänskligheten!

Gårdagen började bra men slutade desto sämre.
Jag gick för att köpa lunch på Nancys här borta vid mig, påväg tillbaka lyckas jag tappa min korthållare med körkort, bankkort osv.
Det värsta var att jag hade mitt SL kort där i som jag i söndags laddade med en ny månad för 790kr.

Imorse chansade jag och ringde ned till hittegodsavdelningen hos polisen, dem hade såklart inte fått in något för vad är ens oddsen för det?

Jag åker ut till farmor och farfar och äter lunch och är där tills det är dags att börja bilfärden mot jobbet. När jag är i Södertälje händer det sjukaste, hittegodsavdelningen ringer mig och berättar att en man varit och lämnat in den, och allt är kvar!!!
Jag fick numret till den här underbara människan, erbjöd hittelön men det ville han inte ta emot, han var bara glad att jag ringde!
Att det finns ärliga människor vet man ju, men såhär ärliga trodde jag inte!

På promenad i skogen med farmor och Märta!

Nu ska jag sova, imorgon jobbar jag 7-14.

Storstädning och jobb.

Igår var jag barnvakt till mina två brorsbarn Vendela och Casper hela dagen. Senare på kvällen träffade jag Sandra en sväng för att sen åka vidare på middag till mamma med Chris.

Idag börjar jag fyra, tänkte sätta igång med att städa här hemma strax inför visningen av lägenheten på söndag och måndag. Min mäklare ringde igår och sa att intresset är galet stort, så jag är oerhört spänd på att se vad budgivningen slutar på!

Husägare.

I september köpte jag och min pojkvän ett hus i Gnesta!
Den första februari får vi nycklarna.
Det är fortfarande sjukt overkligt och det lär det förbli ett bra tag till!

Jag har visning av min lägenhet på söndag och måndag, både skrämmande och spännande på samma gång.

Mycket är redan gjort, men såklart är det saker vi vill göra. Första prioritering blir målning av sovrum och vardagsrum med nya fondtapeter.

En dag i Gnesta.

Vid halv elva ska jag ta tåget ut till Gnesta och träffa Ida och Linn, Selma med förstås!
Ska bli så mysigt att få träffa lillan igen.

Igårkväll spontan beställde jag en ny vinterjacka. Så hoppas på att den motsvarar förväntningarna!

Kreta i bilder Del 2

De här bilderna är från dagen vi var in till Chania. Lunch, drinkar, båttur, mer drinkar, middag, mer drinkar.

Kreta i bilder Del 1

Här var vi ute och åt, supermysigt ställe precis vid havet.

Här var vi ute en hel dag på havet. Det var pest att ta sig upp men så värt det!
Vi stannade till här och på ett till ställe, men vi valde att simma in dit så därifrån har jag inga bilder tyvärr. En bara på håll från båten (längst ner)

Skärholmen och tjejkväll!

Igår var jag i Skärholmen med Jennifer hela förmiddagen. Vi åt lunch och strosade runt.

På kvällen åkte jag över till Emma där ett gäng tjejer var, vid tolv åkte vi upp till berget. En mycket lyckad kväll, hade superkul!

Idag jobbar jag extra, även om man varit piggare så är det värt att bita ihop när det är dubbelt betalt, sen är jag ledig måndag och tisdag.

Hatkärlek.

Det är som vanligt med en viss hatkärlek man landar på svensk mark igen, borta bra men hemma bäst.

Lillebror kom och hämtade oss, i TVÅ timmar satt vi i köer påväg tillbaka, helt sinnessjukt.
Det blev sushi till middag och nu har vi båda bäddat ner oss i sängen, i den underbaaaara sängen!

Uppdaterar med mer bilder från resan imorgon.

Platanias stad.

Eftersom det inte är strålande sol idag men bättre än igår så tog vi bussen till Platanias. Vi strosade runt en stund innan vi satte oss ner på en restaurang vid havet för lunch. Blev varsin fetaost pizza och en öl.
När vi kom tillbaka till hotellet gick vi ner till poolen ett tag och nu är vi tillbaka på hotellrummet.
Vila en stund innan det är dags för sista middagen, det är BBQ tema ikväll så det ska bli kul att se vad det innebär!

Regnig dag.

Tyvärr sprack himmelen aldrig upp utan det började regna efter ett tag.
Så idag har vi tillbringat mest tid på hotellrummet, varvat med frukost, lunch & middag!

Imorgon ska det vara växlande molnighet så hoppas på lite sol sista dagen i alla fall. På fredag vid tolv på förmiddagen lyfter planet mot Sverige.

Chania stad.

Igår begav vi oss in till Chania, en stor stad som ligger precis bredvid där vi bor.
Vi började med en promenad i gamla hamnen/stan och satte oss efter ett tag på en bar och tog en drink.
Vi kikade runt i små butiker ett tag innan vi spontant åkte ut på en "Glas botten båt". Vi fick se ett kraschat flygplan från andra världskriget på havets botten innan vi stannade till och fick snorkla, så fint!

När vi var tillbaka i hamnen fastnade vi bokstavligen på en bar, den tjejen i baren visste verkligen vad hon gjorde. Helt klart de bästa drinkarna jag druckit!
Vi var tillbaka på hotellet vid halv 12, en lång och intensiv dag men vi hade super kul!

Vi åt frukost för ett tag sen och är nu tillbaka på rummet, idag är det lite molnigt men vi har haft tur med vädret sen i fredags så hoppas det spricker upp!

Kristallklart vatten och bergsbestigning.

Vilken upplevelse!

Först stannade vi vid en ö där vi fick kliva i land. Vi besteg ett jätte högt berg för att komma till en gammal borg. Det tog ungefär tjugo minuter, sjukt jobbigt men så mäktigt när vi väl nådde toppen!

Nästa stopp var vid en lagun. Vi var två av fem personer som valde att hoppa från båten och simma in till land.
Vattnet som var avdelat från havet var ungefär 30 cm högt och super varmt. Vi la oss där och solade innan vi tog den rätt långa simturen tillbaka till båten.

Vi var tillbaka på hotellet vid halv sju, tog en dusch och gick ner för middag. Nu ligger vi i sängen och ser en film, har en känsla av att vi kommer somna ganska omgående.

Jag får helt enkelt ladda upp alla bilder när vi kommer hem, för det fungerar inte här.

Vi klagar inte.

Vilken dag!
Poolhäng, massagen var välbehövlig och middagen var fantastisk!

Vi började med en fördrink på hotellet innan vi promenade ner till byn.
Vi valde en 5 rätters meny med havets läckerheter, musslor, fisk, räkor osv.

Nu är vi tillbaka på hotellet, blir tidigt i säng för imorgon blir vi upp plockade halv nio för en heldag på havet!

Tyvärr kan jag inte ladda upp några bilder just nu för då hänger sig allt bara och allt försvinner...

Lördag.

När vi var nere i byn igår bokade vi bord till idag på en restaurang som vi blivit rekommenderade, dem har fått EN dålig recension av flera hundra, så förväntningarna är ganska höga!

När vi hade ätit middag igår, satte vi oss i baren. Vi båda blev rätt fulla, så roligt haha!

Nu har vi precis ätit frukost och ska om ett tag gå ner till poolen.
Ikväll är det massage klockan fem och sen middag senare på kvällen!

Hotell Panorama, Kreta.

Resan hit igår gick bra, vi anlände till hotellet vid ett, åt lunch och la oss vid poolen.
Eftersom ingen av oss hade sovit så många timmar gick vi och la oss en stund vid fyra, vaknade vid halv åtta och gick ner och åt middag.
Vi bor på ett all inclusive hotell, lyxen att kunna dricka och äta hur mycket man vill!

Idag vaknade vi vid åtta, åt frukost och la oss sen vid poolen.
Nu är vi tillbaka på rummet, har duschat och ska snart ta en promenad till byn och utforska lite!

Uppdaterar när jag kommer hem med alla bilder.

Helt okej utsikt.

Sova eller inte sova nu, det är frågan.

Kom hem från jobbet för lite mer än en timme sen.
Jag har packat det mesta, ska snart ta en dusch och sen sätta på en film.
Vet inte om jag ska hålla mig vaken och sova på planet istället, vi får se!

Klockan fyra blir vi hämtade.

Tiden räckte inte riktigt till.

Planen var att jag skulle hunnit tvätta bilen och packa innan det var dags att åka till jobbet men det gjorde jag inte så jag får packa ikväll efter jobbet istället.
Halv fyra inatt kommer hans pappa och hämtar oss.

Nu ska jag äta något innan det är dags att stämpla in!

Som ny igen!

Två dagar kvar.

Sådär, då har man ätit lunch och ska snart bege mig mot näst sista arbetsdagen innan semestern.

Har glömt att nämna vart jag jobbar idag. Jag är arbetsledare på Hemköp i Huddinge centrum sedan början av januari, trivs väldigt bra!

Imorgon ska jag tvätta bilen och packa innan jag börjar jobba klockan fyra igen.

Svårt att sova...

Hatar verkligen kvällar då det är svårt att somna, det här är en sån...
Ikväll har vi varit på middag hos mina föräldrar, passade även på att skriva ut flygbiljetterna!

Imorgon står tvätt på schemat samt följa med mamma&pappa och kolla på ett eventuellt nytt boende till dem. Därefter blir det jobb mellan 16-21.

Nehe, om man ska försöka somna nu då, tvättiden startar 7...

Uträttar ärenden.

Idag är jag ledig.
Just nu är jag uppe i Skärholmen för att fixa lite saker, bla växla pengar tills på fredag.
När jag är klar här åker jag över till Frida och tar en kaffe, snart är hon tillbaka i Norge igen så det gäller att passa på!

Nedräkning.

Nu har jag jobbat extra söndag och måndag. Normalt sett är jag alltid ledig lör-tis varannan vecka, lyx!

På fredag natt åker jag och min pojkvän till Kreta för en vecka med all inclusive, har inte haft någon semester i år så ska bli så skönt att få ett avbrott i vardagen.

Long time no see.

Jaha, då kände jag att det var dags att börja skriva igen efter nästan ett års uppehåll.
Jag tappade helt suget efter jag valde att flytta hem till Sverige igen.
Nu känner jag dock att jag vill börja skriva igen, allra mest för min egen skull för att kunna blicka tillbaka längre fram i tiden.

Ska försöka mig på att ändra i designen, kommer inte alls ihåg hur man gör men jag får väl googla haha.