"Är det 112 till brandkåren?"

När jag precis hade kommit hem kom jag på att jag hade glömt att hämta ut paketet som hade kommit till posten här i Brunnsäng så jag beslutade mig för att ta bilen bort. När jag kommer in dit och ska hämta ut det säger hon att jag måste ha min mammas leg med mig eftersom paketet är adresserat till henne, men det sjuka är att jag har hämtat ut paket där flera ggr förut med mitt leg eftersom det står att vi har samma efternamn, så jag brukar få säga vad hon heter bara men den här kärringen sa att jag måste ha hennes leg med mig. Hon kunde knappt prata svenska och det gjorde ju knappast mig gladare, blir så jävla trött, då hade jag åkt dit i onödan liksom...

Eftersom jag bara hade en lektion idag så slutade jag klockan elva, därefter åkte jag ner till stan och gick till badhuset eftersom Linn och Ida hade SPA där, de såg lite häpna ut när Spättan kom in genom dörren, vi hade inte bestämt att vi skulle träddas och betala resan idag, haha.
Ida hade iaf glömt sin plånbok hemma, smart som hon är, så Elin en klasskompis till dem skjutsade oss först upp till henne. Ida ringer ner till Linn när hon är uppe hos sig och säger att hon tycker att det luktar brandrök, liknande den lukt som är i Ica Maxi lokaler, vi säger åt henne att ringa till brandkåren.
"Är det 112?" Frågar hon, söt hon är.
Efter cirka fem minuter kommer först en liten brandbil, killarna går in och konstaterar att det inte alls luktar brandrök utan mer blöja, hahaha. Därefter kommer två stora släckbilar, heeelt i onödan, det var lite pinsatm hahahaha.
De tyckte visserligen att det är bättre att ringa en gång för mycket, så det kanske vara lika bra, men ändå, lite pinsamt var det ju hahaha.


Ojoj, vad långt det här inlägget blev.

Nu ska jag ta tag i min idrottsuppgift som jag inte ens börjat på och som ska vara klar imorgon.

Tjingeling så länge.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0