Idag har jag varit på zoo

Egentligen har jag ingen ork alls till att skriva nu, men jag kände att jag var tvungen att dela med mig av hur min dag varit på jobbet, rent åt helvete...
Jag har aldrig, under det här året jag jobbat på Maxi varit med om något liknande, jag tyckte att det var mycket runt jul och midsommar, men det här slår ALLT!
När jag och Hanna kommer klockan fem var köerna nästan ändå ner till mejeri. Folk river och sliter i allt de kommer över. Det såg ut som en riktig svinstia, när affärer rear ut saker och ting är de som handlar inte längre människor, utan djur som är ute och jagar byte.
Vi stänger ju i vanliga fall klockan 22.00, det var bara att G L Ö M M A, klockan elva hade jag min sista kund, och därefter var det ju bara att sätta igång och städa. Jag överdriver inte när jag säger att jag badade i galgar och oönskade varor där jag satt i min kassa. Vi var inte ens halvvägs klara när vi gick klockan 23.45, städarna tar tydligen hand om resten. När vi gick hade de samlat ihop minst tio kundvagnar när folk gett upp och bara lämnat, och då var de förstås inte tomma, utan fyllda med varor. Då kan ni ju tänka er hur många kundkorgar som stod överallt.
Jag kan inte sätta några ord på den här dagen som täcker vad jag sett, jag önskar nästan att jag hade haft kameran med mig, kändes som om jag var på zoo.

Nu ska jag i alla fall försöka sova, duschade nyss och det var det bästa jag varit med om på länge kändes det som.
Att vistas i den där miljön, i den lukten en sådär lång tid (jag hade rast i 15 minuter totalt) gjorde att jag kände mig svimmfärdig, jag ville bara ut.

Jobbar imorgon med mellan 15.00-20.00, om jag nu får gå då.

Jonas, vår chef hade en hälsning tll oss som jobbat idag  innan vi gick hem där han sa att vi hade skött oss exemplariskt och att vi på något vis skulle få kompensation för det vi stått ut med.


Får se om jag orkar gå på den första lektionen imorgon, för sen har jag inte nästa förrän två, känns som om jag måste sova ut så jag orkar med morgondagen med...

Recommended List of Books and Other Information Resources for Zoo and Acquarium Libraries



Godnatt alla, för nu ska i alla fall jag sova.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha den här dagen har verkligen varit sjuk... Sov så gott nu! puss

2009-01-14 @ 00:44:24
Postat av: ida e

har ni aaaaldrig vart på zoooo????????:)

stackarn, fyyfan va illa. men mkt pengar går väl in. kämpa pÅ!

2009-01-16 @ 14:27:12
URL: http://engren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0