Livet blir enklare när man väl vet vart man ska.

En låt rusade just förbi i mitt huvud.
Amy Diamond - Shooting star tog mig tillbaka till tiden då jag och Karolina från Karlstad var som närmast, den tiden jag satt och åkte dit var och varannan helg, varenda lov, ja varenda liten stund som jag hade möjlighet befann jag mig där nere, i ett helt annat liv med ett helt annat perspektiv.
Idag, mer än fem år senare, har jag ett liv där nere med, jag har underbara vänner som undrar när jag har tänkt att flytta dit? Undrar när jag kommer nästa gång eftersom dem saknar mig.
I fem års tid, har min dröm, tro det eller ej varit att flytta till Karlstad. Jag försökte få mina föräldrar att gå med på min galna ide/fantasi, men så blev självklart inte fallet.
Nu fem år senare, har jag planer på att bosätta mig där i ett år, få ett miljöombyte, och det är trots allt inte mer än 27 mil hemifrån. Bara för att jag flyttar härifrån, betyder inte det att jag kommer sluta komma hit när jag kan för att hälsa på mina nära och kära.
Jag skulle vilja veta vad jag gör, från och med idag om exakt ett år. Är jag fortfarande kvar här då i alla fall? Eller har jag flyttat och bor då någon helt annanstans?
Många, många frågor men svaren återstår fortfarande.

Efter det här, vad det än nu blir så är det dags att ta tag i studierna igen, då ska jag studera vidare till socionom, förhoppningsvis tillsammans med någon som också vill ha den utblidningen.
Allt återstår att se, men nog är man något nyfiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0