Ibland måste man göra fel för att kunna göra rätt.

Just nu är det väldigt mycket som snurrar i mitt huvud. Jag har suttit hemma hos mamma och pappa hela kvällen, ätit middag och pratat om livet. 
Jag har beslutat mig för att hoppa av min utbildning jag påbörjade förra hösten då jag känner att det inte var det rätta. Jag ångrar inte att jag började utbildningen, jag kunde inte veta att jag valde fel. Ibland måste man göra fel för att kunna göra rätt. 
 
Jag har alltid vetat att jag vill jobba socialt men har nu ändrat inriktning. Jag vill fortfarande hjälpa människor, men på ett annat sätt. 
Jag sökte socionomprogrammet nu till hösten och får veta nu på torsdag om jag kommit in. Just nu vill jag inte komma in eftersom jag inte vet om det är där jag hör hemma, fast hur ska jag kunna veta det?
Allting är väldigt luddigt just nu och jag känner att jag behöver mer betänketid, jag vill inte påbörja ytterligare en utbildning som jag sen inte kan avsluta. 
 
Min plan nu är att jag ska jobba ett halvår, sen söka i höst igen när jag inte är lika förvirrad längre. 
Hur kommer det sig att man känner sig så säker på de val man gör först, det kändes helrätt när jag påbörjade min utbildning men sen tog det en totalvändning.
Just nu kan jag se mig själv på en bank, att fortfarande hjälpa människor men från ett annat håll. För det behöver jag en civilekonomexamen och den kräver matematik c, vilket betyder att jag då måste läsa den kursen då jag aldrig gjorde det på gymnasiet.
Många frågetecken just nu, jag kände att jag var tvungen att få skriva av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0