Inferno.

Oj oj, vart ska jag börja.
Jag stämplade in på jobbet, och bokstavligen kastades in i infernot. 
Jag sprang och dukade av bord, dukade upp bord, tog emot betalningar, gick ut med mat och så repeterades det om och om igen i flera timmar.
Klockan 12 kunde jag ta min första rast, fem minuter. Det är så det fungerar i den här branschen. 
Jag orkade nästan inte gå hem klockan halv två, jag var helt borta.
Även om det är sjukt mycket att lära sig så tycker jag att det är roligt, och när det blir jobbigt tänker jag på pengarna jag faktiskt tjänar och vad jag kommer att kunna göra för dem. 
 
Idag sov jag till tolv. Både jag och Malin började jobba klockan fem. Jag blev hemskickad redan halv sju för att det var så lite att göra. Tror att vädret är en stor bidragande faktor. 
Igår var det strålande sol och vindstilla. Idag var det storm och det regnade haha.
 
Nu ska jag fortsätta plugga menyn så att den fastnar, blir jobbigt när man inte vet vad det är man går ut med till gästen haha. Börjar få lite mer koll nu, men ju fortare jag lär mig den ju enklare kommer det såklart att bli. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0