Efter många om och men.

Vi började resan vid fyra och var inte nere förrän kvart i elva.
När vi kom in i Nyköping var det glashalt på vägarna, jag fick köra i 50 istället för 110.. Vi svängde av för att bestämma oss för hur vi skulle göra. Vi började kolla väderprognoser i de län vi skulle passera och det verkade bara som att det var där vi var då som det skulle vara så halt.
Vi bestämde oss för att fortsätta eftersom det såg bättre ut längre in i landet.
Vi möttes av två trafikolyckor i motsatt körriktning, och tre på vår sida. En bilarna i den ena olyckan hade snurrat runt ett helt varv och sen var det en lastbil som hade kört av och rätt in i en snöhög.
Längre fram sen blev det bättre och vi kunde öka hastigheten till 90-100, det var bara halt på vissa ställen.
Detta resulterade i att vi förlorade mer än en timme, därför kom vi ner så sent.

Väl framme kastade jag i mig två knäckemackor och började sedan dricka, ni kan kanske själva lista ut hur jag mår idag haha!
Vi hade i alla fall jätte kul! Nu har vi precis kommit hem från stan och alla har dykt ner i soffan för att ladda batterierna inför ikväll!
Senare blir det badtunnan och vin för ikväll är vi uppskriva på listan på ett uteställe!

Blev ett långt inlägg men det var en händelserik dag igår haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0