Långt inlägg.

Igår var det så mycket att göra på jobbet att köket inte riktigt hann med. Dem var korta om folk vilket resulterade i en lång väntan för många av gästerna.
Trots det fick vi inte alltför många klagomål, så det måste varit värt väntan!

Jag hade hand om borden på övervåningen. I ett av sällskapen var det två personer som fyllde år så jag och två andra bestämde oss för att gå upp med ett blockljus på en bricka och sjunga för dem haha. Dem blev så glada!

När köket hade stängt beslutade sig kökschefen för att kasta sig själv i vattnet pga den kaotiska kvällen. Igår var det även Malins tur att åka i så vid elva kom kökspersonalen ut och hämtade henne och bar henne ut och kastade henne över kajkanten!

Jag älskar att vara här, att jobba på Brygga 11. Även om det är väldigt slitsamt och det blir sena kvällar så tycker jag fortfarande att det är väldigt roligt!
Känns sjukt att det bara är en och en halv månad kvar innan det är över, får lite ångest när jag tänker på det.

Nu är det dags för frukost, jag jobbar 13-21 idag och därefter är det fest med alla härliga människor i branschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0