Badbong = ikastad av köket för första gången i sommar.

Igår skulle jag egentligen inte jobbat eftersom jag blivit avringd men ena Malin har sin släkt på besök så jag erbjöd mig att jobba för henne.
Det skulle jag inte gjort.
Jag hade ett sällskap på 15 personer och de flesta beställde väldigt olika.
Det innebär att köket kastar en i vattnet eftersom det blir jobbigare för dem än om alla tar liknande saker.

Vid halv elva när mina sista gäster gått på övervåningen blir jag ombedd att ringa en taxi åt några. Jag går ner för trappan och känner direkt hur iakttagen jag är av köket. Jag säger snabbt åt dem att ringa en taxi i baren och sen blir jag jagad påväg upp till toaletten på tjejernas omklädningsrum där jag hinner låsa in mig. Sitter säkert där i tio minuter innan jag beslutar mig för att det är lika bra att ge upp. Jag plockar ur alls värdesaker ur fickorna och hoppas på att dem kanske gått hem och struntat i mig, så jag öppnar dörren och smyger ut. Jag hinner inte ta många steg innan dem dyker upp, dem tar med mig ner till vattnet och svingar mig i armar och ben.
Jag trodde det skulle vara iskallt men det var inte så farligt, det var ganska kul att se alla gästers reaktioner haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0