Min mamma är värd guld.

Jag vet inte om jag skrev om detta när det hade hänt men för över två år sedan blev jag rånad på min väska när jag och Linn var påväg hem från krogen en lördagkväll.
Allting gick väldigt snabbt och jag är så fruktansvärt glad idag att varken jag eller Linn kom till skada fysiskt även om det satte spår psykiskt.
Inte nog med att det var min fina märkesväska från DK så hade jag mina hemmanycklar och bilnycklar i väskan...
Eftersom jag inte hade någon reservnyckel till bilen fanns det inget annat alternativ än att beställa en bärgningsbil för att transportera bilen upp till Peugeot i Sätra för omkodning av lås och få nya nycklar.
Hade det inte varit för min underbara mamma som en tid innan hade tecknat en nyckelförsäkring till min bil hade det blivit en dyr historia. Jag behövde inte betala en krona då den täckte allt som inträffat.
Min dåvarande hyresvärd tyckte självklart synd om mig så dem beslutade sig för att byta ut låset helt gratis!

Här om dagen räckte mamma över ett papper och två nyckelringar till mig som sa att hon hade tecknat en ny sådan försäkring till mig. Hur bra är inte min mamma?
Även om jag nu skapat en reservnyckel till min bil så vet man aldrig när olyckan väl är framme så nu kan jag ha en bricka på båda nycklarna!
Det är ingen självrisk och dem betalar alltså för omkodning av billås till ett värde mellan 3000-5000 kr och nya nycklar!
Bättre försäkring får man ju leta efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0