Credd till mig själv!

När jag kom till jobbet idag så var det bara jag och en hovmästare som jobbade. 
Dem hade räknat med att det skulle vara lungt eftersom söndag är Norges vilodag men icket.
 
Hittills har jag backat upp servitörerna, varit något som kallas runner som går ut med vatten, plockar av osv. Jag har gått ut med en del mat och dricka men inte jätte mycket. Tanken är ju att jag ska bli servitris när jag jobbat ett tag och lärt mig saker och ting.
 
Åter till idag. Jag började med att duka upp de bord som var tomma och plockade runt lite med saker som behövde göras. 
Klockan två slog det till. 
Jag hade inte en aning om hur man tar en beställning av mat och dryck och definitivt kunde jag inte bära tre tallrikar.
Idag gjorde jag allt detta och jag skötte det strålande! 
Jag har fått beröm från personer som tydligen inte ger beröm hur son helst, bla. restaurangägaren, och jag har bara jobbat fem dagar sammanlagt! Jag känner mig så stolt över mig själv! Ibland får man skryta lite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0